Informace k doplatku do daní a daňovému potvrzení

Nenechte si ujít příležitost získat se svým penzijkem peníze zpět ze zaplacených daní. Kdy vzniká nárok na slevu na dani a jak si ji dodatečně zajistit? Nebo vás zajímá, jak je to s daňovým potvrzením? Připravili jsme pro vás jednoduchý návod.

Kdy vzniká nárok na slevu na dani?

  • Do 30. 6. 2024 Vám nárok na slevu na dani automaticky vzniká v případě, že si měsíčně spoříte částku vyšší než 1 000 Kč
    V souvislosti s legislativními změnami platí, že od 1. 7. 2024 se budou do daní započítávat až částky převyšující 1 700 Kč.
  • Nejvyšší slevu na dani podle nových podmínek získáte při pravidelném spoření částky 5 700 Kč. To Vám přinese snížení daňového základu o 48 000 Kč. Maximální daňovou úlevu 48 000 Kč lze rozdělit mezi penzijní spoření, životní pojištění tzv. dlouhodobý investiční produkt (DIP). Ze zaplacených daní tak získáte zpět až 7 200 Kč.
  • Pokud spoříte měsíčně částku nižší, tak si můžete jednorázovým vkladem příslušnou částku do daní doplatit nejpozději do
    15. 12. 2024. Výši daňového doplatku naleznete na Klientském portále.
  • Pro započtení doplatku do daní je třeba mít sjednanou službu Daňový servis

Aktuální výši daňového doplatku potřebného pro nejvyšší slevu na dani naleznete v detailu smlouvy na Klientském portále (Detail smlouvy – Služby – Daňový servis). 

Daňový doplatek uhraďte nejpozději do 15. 12. 2024. Budete mít tak jistotu, že vaše platba bude jako doplatek do daní v pořádku zaúčtována. 

Nejčastější otázky k doplatku do daní

Co je to Daňový servis a jak si jej sjednám?
Je Daňový servis zpoplatněný?
Lze sjednat Daňový servis na dobu určitou (1 rok)?
Lze Daňový servis zrušit zpětně?
Lze dodatečně sjednat Daňový servis nebo Daňovou optimalizaci?
Započítávají se do slevy na dani také příspěvky od zaměstnavatele?
Je nutné doplatit celou částku doplatku?
Na jaké číslo účtu mám poslat daňový doplatek?

 

Nejčastější otázky k daňovému potvrzení

Kdy mi přijde daňové potvrzení?
Kde v Klientském portále najdu daňové potvrzení?
Jakým způsobem mi bude zasláno daňové potvrzení?
Lze zaslat daňové potvrzení na e-mail?
Jak daňové potvrzení uplatním?

 

Díky Klientskému portálu máte kdykoli a odkudkoli přehled o vašem penzijním spoření. Můžete v něm sledovat stav svého účtu a platby, měnit nastavení spoření a služeb, včetně aktivace Daňového servisu. Nebo si jednoduše a rychle stáhnout výpis a další důležité dokumenty. Daňové potvrzení vám na Klientský portál v případě nároku uložíme a budete tak mít všechny důležité dokumenty pohromadě. Jak se poprvé přihlásit do Klientského portálu, nebo jak na zapomenuté heslo vám poradíme v našem videu.
 

Dalším způsobem, jak můžete s penzijkem získat ještě více, je navýšení vašeho měsíčního příspěvku. S vyšším příspěvkem dosáhnete na vyšší státní podporu. Peníze na penzijku se vám navíc průběžně zhodnocují. Díky tomu si budete moci v důchodu ještě více užívat. Pokud si spoříte alespoň 5 700 měsíčně, vedle nejvyšší státní podpory si automaticky zajistíte i nejvyšší slevu na daniVíce se o navýšení příspěvku dočtete zde.
 

Volejte

261 149 111 Po - Pá 8.00 - 18.00

Stavte se na pobočce

Navštivte nás osobně na některé z našich 593 poboček. Vaše nejbližší pobočka

Napište nám

Máte-li dotaz, přání či připomínku, použijte kontaktní formulář. Formulář

Sjednat online