Nenechte si ujít příležitost získat se svým penzijkem peníze zpět ze zaplacených daní. Kdy vzniká nárok na slevu na dani a jak si ji dodatečně zajistit? Nebo vás zajímá, jak je to s daňovým potvrzením? Připravili jsme pro vás jednoduchý návod.
Kdy vzniká nárok na slevu na dani?
-
Nárok na slevu na dani vám automaticky vzniká v případě, že si měsíčně spoříte částku vyšší než 1 000 Kč. Nejvyšší slevu na dani získáte při pravidelném spoření částky 3 000 Kč. To vám přinese snížení daňového základu o 24 000 Kč. Ze zaplacených daní tak získáte zpět 3 600 Kč.
-
Pokud spoříte měsíčně částku nižší než 1 000 Kč, tak si můžete jednorázovým vkladem příslušnou částku do daní doplatit nejpozději do 15. 12. 2023. Výši daňového doplatku naleznete na Klientském portále.
- Pro započtení doplatku do daní je třeba mít sjednanou službu Daňový servis.
![]() |
![]() |
Aktuální výši daňového doplatku potřebného pro nejvyšší slevu na dani naleznete v detailu smlouvy na Klientském portále (Detail smlouvy – Služby – Daňový servis). |
Daňový doplatek uhraďte nejpozději do 15. 12. 2023. Budete mít tak jistotu, že vaše platba bude jako doplatek do daní v pořádku zaúčtována. |
Nejčastější otázky k doplatku do daní
Odpověď: Daňový servis je služba, díky které se vám mimořádný vklad započítá jako doplatek do daní. Pokud tato služba není sjednána, mimořádný vklad (daňový doplatek) se započítá do předplatného na další období.
Pro sjednání/zrušení Daňového servisu máte několik možností:
- On-line na www.klientskyportal.cz v detailu smlouvy (Detail smlouvy – Aktuální nastavení smlouvy – Daňový servis).
- Písemně na adrese penzijní společnosti nebo info@generalipenze.cz.
- Telefonicky na 261 149 111 (Po–Pá od 8 do 18 hod).
Odpověď: Tato služba je zcela ZDARMA. Je sjednána na dobu neurčitou a lze ji kdykoliv zrušit.
Odpověď: Bohužel, sjednání Daňového servisu na dobu určitou není možné. Na dobu určitou lze sjednat Daňovou optimalizaci a to buď e-mailem info@generalipenze.cz nebo telefonicky na 261 149 111 (Po–Pá od 8 do 18 hod).
Odpověď: Zpětné zrušení Daňového servisu možné je, ale vždy pouze na základě zaslání čestného prohlášení, že nedošlo k uplatnění daňového odpočtu za konkrétní roky. Čestné prohlášení musí být vždy podepsáno, musí obsahovat rok, za který chcete službu zrušit (případně roky) a žádost o rozúčtování plateb do předplatného a zrušení Daňového servisu. Může být zasláno poštou i jako podepsaná příloha na e-mail info@generalipenze.cz.
Odpověď: Daňovou optimalizaci nebo službu Daňový servis je možné sjednat kdykoliv i dodatečně.
Odpověď: Ne, příspěvky od zaměstnavatele se do slevy na dani nezapočítávají.
Odpověď: Není. Je možné doplatit celou částku nebo pouze část doporučeného doplatku, kterou naleznete na www.klientskyportal.cz. V takovém případě nicméně nezískáte plnou slevu na dani, ale jen její část.
Odpověď:
Číslo účtu pro daňový doplatek je stejné jako pro klasický měsíční příspěvek:
- Doplňkové penzijní spoření (smlouvy uzavřené od roku 2013) – 840111280 / 2700
- Penzijní připojištění (smlouvy uzavřené do 31. 12. 2012) – 7142110004 / 2700
K platbě nezapomeňte doplnit také následující údaje:
- Variabilní symbol: rodné číslo
- Specifický symbol: číslo smlouvy
Nejčastější otázky k daňovému potvrzení
Odpověď: Daňové potvrzení obdržíte v průběhu ledna.
Odpověď: Na základní obrazovce Můj přehled – sekce Moje zprávy (vlevo dole).
Odpověď: V případě nároku vám bude daňové potvrzení vystaveno na Klientský portál nebo zasláno na vaši adresu.
Odpověď: Daňové potvrzení bohužel nelze zaslat prostřednictvím e-mailu.
Odpověď: Potvrzení o výši zaplacených příspěvků můžete přiložit přímo ke svému daňovému přiznání nebo předat vaší mzdové účetní.
Díky Klientskému portálu máte kdykoli a odkudkoli přehled o vašem penzijním spoření. Můžete v něm sledovat stav svého účtu a platby, měnit nastavení spoření a služeb, včetně aktivace Daňového servisu. Nebo si jednoduše a rychle stáhnout výpis a další důležité dokumenty. Daňové potvrzení vám na Klientský portál v případě nároku uložíme a budete tak mít všechny důležité dokumenty pohromadě. Jak se poprvé přihlásit do Klientského portálu, nebo jak na zapomenuté heslo vám poradíme v našem videu.
Dalším způsobem, jak můžete s penzijkem získat ještě více, je navýšení vašeho měsíčního příspěvku. S vyšším příspěvkem dosáhnete na vyšší státní podporu. Peníze na penzijku se vám navíc průběžně zhodnocují. Díky tomu si budete moci v důchodu ještě více užívat. Pokud si spoříte alespoň 3 000 Kč měsíčně, vedle nejvyšší státní podpory si za současných podmínek automaticky zajistíte i nejvyšší slevu na dani. Více se o navýšení příspěvku dočtete zde.